Assalamualaikum.

Hari ni ada Cikgu tegur aku, dia cakap " Berjalan harus menundukkan pandangan. Jangan jalan kepala angkat. Kita hidup di muka bumi Allah jangan sombong, angkuh, riak. Nanti dimurkai Allah."

Selepas dapat teguran sebegitu, aku terntanya-tanya, adakah aku ni jalan angkat kepala? Kenapa cikgu tegur aku macam tu? Ya Allah. Aku jadi keliru. Aku tanyalah kawan aku, aku jalan angkat kepala ke? Dia cakap aku jalan biasa-biasa je.

Tapi betul jugak tu, Allah mengajar kita melalui teguran orang. :/



Sekarang aku tertanya-tanya pulak, adakah aku sombong? Angkuh? Riak?

Ya Allah, apa patut aku lakukan?

Ya Allah, jika benar aku ni sombong, angkuh, riak, tolong la ampuni sikap aku selama ini ya Allah. Aku tidak mahu dimurkaiMu Ya Allah. Sesungguhnya, aku hanyalah hambaMu yg kerdil yg tidak mampu lari dari melakukan kesilapan... :'(




0 Comments:

Post a Comment

Tak kira di mana kau berada, aku doakan kau berjaya dunia akhirat. Tolong doakan aku sekali ye. Amin.



Moshi Moshi
Fakhry Adam
20. Ex-Palam batch 14/15. UniMAP batch 15/16



Find me on:



Instagram



Ongaku





Chatto
Credits
Template by Rin with top icon and image.


« OLD NEW »